22, 23 en 24 oktober 2019 Weer terug Koh Samui naar Hua Hin

24 oktober 2019 - Hua Hin, Thailand

22 okt 2019 Wachtdag op Koh Samui

We hebben alles op alles gezet om weer terug te kunnen keren naar Hua Hin. Een plek die ons heel goed was bevallen. Alle instanties gebeld en er uiteindelijk toch voor kunnen zorgen dat er omgeboekt kon gaan worden.

Goede hulp gekregen van ANWB Alarmcentrale en lokale reisagent van FOX.

Dat betekent je koffers inpakken en een dag wachten op uitslagen van de reisagent uit Nederland. Omboeken van een vlucht is nog niet zo eenvoudig. En het kost geld omdat airlines extra kosten rekenen voor de aanpassingen.

Uiteindelijk krijg je 's avonds te horen dat je kunt reizen naar Hua Hin. In eerste instantie lijkt er op dat je gewoon kunt gaan en later blijkt dat je toch voor eigen rekening alles kunt omboeken. Maar weer eens in de telefoon geklommen richting de reisverzekering om de situatie nogmaals uit te leggen. We hebben een goede verzekering bij Unigarant (ANWB) afgesloten en uiteindelijk krijgen we het bericht dat we vergoedingen krijgen voor de reiskosten naar een ander hotel (Hua Hin) en een bepaald vastgesteld bedrag per overnachting per persoon.

23 okt 2019  Van Koh Samui naar Hua Hin

Transfer was geregeld door de lokale reisagent naar de luchthaven (20 min) en vervolgens werden we opgewacht door een lokale hostess. Die gelukkig goed Engels sprak. Dat was makkelijk voor het boeken van de tickets bij Bangkok Air (de enige maatschappij die op Koh Samui vliegt).

Direct 2 tickets geboekt van Koh Samui naar Bangkok. De vlucht duurde 45 min. Dat was nog aanpezen voor de boordcrew om je binnen die tijd te voorzien van een hapje en een drankje.

Aankomst Bangkok van Koh SamuiD8F49A12-1DEC-4708-869E-2AED186E1FCC

Het vliegen voor Gerda was geen pretje. Door de druk in haar hoofd had ze toch behoorlijk veel last van het stijgen en dalen van het vliegtuig.

24 okt 2019 Hua Hin

We zijn weer aangekomen in Amari hotel te Hua Hin. Inmiddels zijn we hier een beetje bekend met de winkels, strand e.d.        We hebben in overleg met de mensen nog leuke dingen gedaan. Gelukkig heeft Hua Hin een gunstige uitwerking op de mindset van Gerda. Rustig aan leuke dingen doen, shoppen, winkelen en luieren.

Dat brengt weer wat rust en nog mooier.....het was eerst de bedoeling dat we 25 okt uit het hotel moesten verkassen. Maar gelukkig in overleg met de office-manager is een oplossing gevonden... en wonder boven wonder kunnen we blijven tot  27 oktober 2019. De dag van ons vertrek. Wat een opluchting....niet verkassen.

De komende dagen blijven we in Hua Hin. Lekker rustig aan  leuke dingen doen en nog even nagenieten en tot rust komen.

Zodat we toch positief kunnen afsluiten

Apenrots Hua Hin

Markt Hua Hin

Markt Hua HinMarkt Hua HinUitzicht Hua HinUitzicht Hua HinApenrots Hua HinApenrots Hua HinApenrots Hua HinSlang bij restaurant Hua HinKunstmarkt Hua Hin