20 t/m 22 oktober veel te schrijven over gebeuren in Koh Samui

22 oktober 2019 - Koh Samui, Thailand

20 okt 2019

We dachten dat we rustige dagen zouden hebben in Koh Samui.
Het tegendeel is waar.
‘s ochtends spot Gerda 1 mtr van ons balkon een slang van 1,50 meter. Een dikte van een dikke paling bladgroen van kleur.

01B0A2A5-4D62-462A-851B-A8C33F6EE0B39707830D-2C91-46D1-B4EE-F0E44C9E625A

Gelukkig de groene.....die zijn niet giftig bleek later. Door de hevige regen komen ze naar boven. Goed kijken op de foto en filmpje.

Hevige tropische regen ☔️

We zijn regen gewend. Maar tropische regen is compleet wat anders. Het komt met bakken, bakken en nog eens bakken uit de lucht.

6CE6A2C1-211C-487F-83B9-22CF42D2C2D97011C78E-3C7D-4117-930D-F7F89BE56618

We hadden lekker gegeten en waren met paraplu’s op terug naar het hotel aan het lopen.

Ten hoogte van Top ten BBQ restaurant een onheilspellend geluid. En een grote klap.

Was er een afdekplaat van asbest losgeraakt en naar beneden gekomen. Gelukkig hadden we de paraplu op want die brak de val van de plaat.

Toch is Gerda zijdelings geschamd aan rechterkant van haar hoofd/schouder.

Gerda is flauwgevallen van de impact en schrik.

De dag er na functioneerde ze ook niet en daarom toch bezoek gebracht aan Bangkok Medical Hospitaal.

Ziekenhuis Koh Samui

Daar is onderzoek gedaan via CT scan. Gelukkig geen hersenletsel. Maar een Post concussional syndrome.

Ziekenhuis Koh Samui5CCFBCB7-2D99-4881-BD16-F67D9CD74DFC49F4FF4F-B355-4712-BA41-D280377F67DC

Dat verklaart ook het korte flauwvallen. Dit gevoel van algehele malaise kan 3-14 dagen duren.

Je moet er niet aan denken wanneer die plaat van 150x75 direct Gerda’s/onze hoofden had geraakt. De chirurg was duidelijk...konden we het niet navertellen.

Kaartje Marjan

21 okt en 22 okt 2019

bijkomen van de impact.

We vinden dit niet meer een fijne plek en hebben contact gehad met reisagent.

Even afwachten.

wordt vervolgd.

Gewoon een paar foto’s van de dag .

65C715B5-3171-4393-AC18-F6358BC04446

B175D5C5-E63E-40FE-B23B-618FE151E26B8AE6728D-10D9-4817-B29F-2600B4298C66557FD157-5E96-4C5C-AFB8-376CC6F1934A9153AE6F-F604-4966-B3FF-9DCFDB548EF3

1. Merel:
    22 oktober 2019
    nee wat een verhaal!! joh! we schrikken ervan...hoop dat alles goed komt! liefs Merel & Erwin
  2. Reinier van de Beek:
    23 oktober 2019
    Hallo Merel en Erwin , alles is weer redelijk goed hoor . Weer een ervaring rijker , al hadden we deze wel willen missen . Gisteren heeft de eigenaar van het restaurant samen met zijn vrouw ons een bezoek gebracht . Bijzonder , fruitmand gehad met heerlijke mandarijntjes en mango’s en appels . En duizende excuses . Echt heeeel bijzonder . Ze zouden vandaag het dak met de dakplaten gaan repareren , om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd en dan met slechtere afloop . Dat gaf ons al een beter gevoel .
    Groetjes uit Hua Hin.
  3. Richard en Irka:
    22 oktober 2019
    Ach wat een schrik, Reinier en Gerda !!
    Hopelijk voel je je weer wat beter nu...sterkte!
    Jammer dat dit een schaduw legt op het reisplezier.
    Maar we hopen dat dit jullie niet afschrikt en dat de rest van de reis zonder problemen verloopt.
    En dat jullie toch (weer) kunnen gaan genieten.
    Lieve groet, Richard en Irka
  4. Reinier van de Beek:
    23 oktober 2019
    Hallo Richard en Irka , het waren 2 vervelende dagen . Misselijk duizelig , Voor Reinier ook moeilijk hij heeft mij op de grond zien liggen . Hij was ook heel erg geschrokken . Maar is weer geweest , goed opgepakt door de reisverzekering . Nu nog lekker nagenieten van alle andere dingen die wel erg mooi waren . In ieder geval hebben we een zeer bijzondere reis gemaakt 🤗🤗
  5. Jeannette Hazelaar-Hop:
    22 oktober 2019
    Lieverds!! Gelukkig... had idd heel anders af kunnen lopen, maar toch! Wat een pech!! Hopelijk kunnen jullie idd nog even genieten van de laatste dagen, lieve groetjes. Henk en Jeannette
  6. Reinier van de Beek:
    23 oktober 2019
    Hallo Jeanette , wij genieten zekers hoor . Was even 2 vervelende dagen . Was ook nog een klein probleempje met de reisverzekering . Maar is gisteren opgelost en een uur later zaten we al weer in een vliegtuig . Terug naar Bangkok en vandaar met een auto naar Hua Hin . Mooie rustige plek en goed hotel . Vooral goede bedden pfff , was niet overal . We gaan dus nog bijkomen van de schrik nu . En over een paar dagen met verder een goed gevoel over de reis , weer heerlijk naar huis .
    Liefsss
  7. Jp en Corrie:
    22 oktober 2019
    Heftig zeg toch wel een beschermengel bij jullie gehad
    We hopen dat jullie nog kunnen genieten van de resterende dagen
    Liefs Jp en Corrie
  8. Reinier van de Beek:
    23 oktober 2019
    Hallo Corrie en JP , we hebben onze vrienden op onze schouders als beschermengeltjes meegenomen . Een paar lieve vrienden , dus beschermengeltjes genoeg . 🥰