16 okt 2019 Koh Phangan

16 oktober 2019 - Koh Phangan, Thailand

Overtocht naar Koh Phangan

Treinreis van Hua Hin naar Sura Thani

We hebben een filmpje gepost over onze geweldige treinreis. De nachttrein van Hua Hin naar Sura Thani. Voor de goede orde...we waren niet dronken of high.

Een hele belevenis, maar wel leuk. Het kost je wel een nacht niet slapen. Althans  hebben we weinig geslapen. We moesten namelijk in de gaten houden wanneer we moesten uitstappen. In eerste instantie werden we opgehaald met een taxi....nee niet een gewone taxi, maar een gewone TUK TUK. Zie daar eens al je bagage in te krijgen. Dan moet je je al een beetje in wat bochten wringen en je been voor de koffers houden om te voorkomen dat ze eruit sodemieteren. Dan wordt je een uur te vroeg opgehaald. Krijg je te horen dat je de verkeerde kaartjes hebt van de conducteur. Maar gelukkig Gerda weet de rust te bewaren en mij aan te geven dat ik alles FF mag regelen zodat we aan boord kunnen.

Impressies van treinreis:

Tekening 11e wagonHua Hin stationTreinfotoTrein Hua HinTrein Hua Hin

Ik ben blij met mijn kleuterschool zodat ik aan de baliemedewerker kon uitleggen dat we de 11e wagon plaats 19-20 hadden. Zodat we ons goed konden positioneren op het onverlichte perron in de Thaise zomerregen. Uiteindelijk hadden we onze plek gevonden......ging bij de 11e wagon de deur open. Daar werden we verwelkomt door de conducteur op zijn slippers. Hij was even wakker geworden om ons de plek te wijzen. Zo zie je maar heel vreemd.......eerst doe je erg veel moeite om de  plek te vinden....dan opeens krijg je hulp uit onverwachte hoek en vind je toch je plek. En dan nog het gekke.....kun je in Nederland al bedenken dat je een besproken treinreis doet van zo'n 600 km....en dat er dan nog niemand naar je kaart vraagt.In Thailand kan dat dus gewoon.

Overtocht met High Speed Catamaran Ferry

Aangekomen in Sura Thani en ook dus nog op tijd uitgestapt...moesten we weer iemand van FOX reizen treffen. Dat is goed geregeld dus ook  hier.....iemand met een bord met je naam. Prima.

Die brengt je dan naar de High Speed Catamaran waarmee je naar verschillende Thaise eilanden wordt gebracht. Voor ons is de bestemming deze keer Koh Phangan en over 3 dagen brengt ook deze supersnelle boot ons naar Koh Samui.

high speed ferry

Koh Phangan

Koh Phangan

is een mooi eiland. Mooi relaxed geen drukte en zeker niet in het laagseizoen waar wij in zijn gekomen. Hier zijn ook veel hippies blijven hangen vroeger. Hier kunnen we ons wel een paar dagen vermaken bij Havana Beach.

De eigenaar en manager is Bangkok ontvlucht vanwege de enorme drukte en de enorme vervuiling. Dat kunnen we helemaal goed begrijpen deze keus.

Hua HinKoh PhanganKoh Phangan7AE98D49-ABDF-4319-9208-94D0065C6DD8trein4F913CF6-16EB-49A8-9343-B1098974734EKoh Phangan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade